BEZBEDAN INTERNET

Dan bezbednog interneta je ustanovljen 2004. Obeležava se pod pokroviteljstvom Insafe mreže u 140 zemalja. Dan bezbednog interneta promoviše sigurnije i odgovornije korišćenje onlajn tehnologije i mobilnih telefona, posebno kod dece i mladih.

Danas smo i mi obeležili ovaj dan. Započeli smo ga tako što sam im pripremila jednu lažnu vest koja glasi: 29. 2. 2021. se ukidaju sve društvene mreže. Poverovali su jer su im društvene mreže bliske i omiljene. Jedna učenica je prva posumnjala u istinitost „objavljene“ vesti. Prethodnog dana su dobili anketu koju je trebalo da popune. Jedno od pitanja je upravo bilo u vezi sa lažnim vestima. Nisam im odmah priznala da je lažna vest već sam ih usmerila na traženje dokaza da je lažna vest. Nakon nekoliko neuspelih pokušaja, jedan učenik je zaključio da datum 29. 2. 2021. ne postoji.

Sledeća aktivnost je bila pisanje teksta u vordu i postavljanje na vidnom mestu u školi kako bi ostali učenici pročitali.

Roditelji učenika 3-1 su dobili priručnik u pdf , a učenicima je prosleđen link ka crtanim filmovima koji su napravljeni za ovu svrhu. Zahvaljujem se roditeljima na saradnji.

https://digitalni-vodic.ucpd.rs/crtani-filmovi/

Anketa je napravljena u alatu Quizziz

https://quizizz.com/admin/quiz/602155fa735560001b82136d

LAŽNA VEST

PISANJE TEKSTA U WORDU


PRAVLJENJE AVATARA

Kada učenici ne žele da postave svoju sliku mogu da koriste avatare. Napravili smo svoje avatare u alatu avatarmaker. Kao što smo mi lako napravili svoje avatare, internet predatori mogu da naprave svoje avatare i da svoj pravi identitet sakriju. Potrebno je da budemo obazrivi i da svaku sumnju prijavimo roditeljima.

Posebnu pažnju smo posvetili igrama izazova na društvenim mrežama. Učenici su već razgovarali sa svojim roditeljima i upoznati su sa potencijalnim opasnostima koje takve vrste igara mogu izazvati.

Savremena tehnologija se menja veoma brzo, pojavljuju se nove i primamljive aplikacije, igrice, društvene mreže. Deca su radoznala i podložna su uticajima okoline. Ukoliko se odrasli blagovremeno ne informišu i upoznaju sa tehnološkim inovacijama koje su ušle u njihove domove, može biti kasno. Potreban je stalan uvid u aktivnosti i interesovanja dece, a pri tome se ne sme zaboraviti praćenje emotivnog stanja dece i promena u ponašanju.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Блог на WordPress.com.

Горе ↑

%d bloggers like this: